/Files/images/лыныя для допитливих.JPG

Як розвивати мислення

1. Розвивати мислення – означає насичувати свій розум знаннями. Джерелами знань можуть бути найрізноманітнішими: школа, книги, заняття в гуртках і т. д.

2. Розум визначає єдність знань і дій. Знань неможливо набути без зусиль думки, без розумової праці.

3. Ставте перед собою різні питання. Адже мислення починається з питання. Питанням “Чому?” і “Як?” людство зобов’язане більшістю відкриттів. Тому вчиться ставити питання до кожної події, явища, з яким зустрічаєтеся.

4. Властивість помічати в предметі або явищі кілька найбільш явних ознак – спільна властивість розуму. Це вміння бачити можна тренувати в іграх на кмітливість, у рішенні різного роду логічних завдань, головоломках.

5. Виконуйте різні завдання на порівняння.

6. Мислення і мовлення нерозривні. Тому для розвитку мислення можна використовувати і такий прийом: те, що не до кінця розумієте самі, спробуйте викласти іншому.

7. Активно використовуйте письмове мовлення (написання творів, ведення особистого щоденника), тому що письмове мовлення сприяє розвитку мислення.

8. Практикуйте вільний виклад прочитаного друзям і близьким, беріть участь у дискусіях, вирішуйте нестандартні завдання.

Основні умови, що сприяють ефективності розумової праці, які лежать в основі виконання домашніх завдань

1. Поступове входження в роботу. Розумову діяльність треба починати з підготовки робочого місця, із простих елементів, поступово збільшувати обсяг і труднощі виконуваних психічних навантажень.

2. Дотримання систематичності й послідовності в розумовій роботі, ретельне її планування.

3. Вироблення й дотримання оптимального ритму і темпу розумової діяльності.

4. Оптимальне чергування праці й відпочинку.

Для того, щоб одержувані навчальні навантаження були посильними, необхідно пам’ятати про два основні моменти.

І. Рекомендується виконувати певний режим дня, що містить у собі достатній час для сну (8 годин), ранковий тонізуючий контрастний душ, що не тільки освіжить тіло, але й “підстьобне” імунну систему, також намагатися робити невеликі прогулянки і “хвилинки” відпочинку. Крім того, необхідно дотримуватися режиму харчування.

ІІ. Учені визначили, що найпродуктивніший час – із 9 до 14 години (тобто той час, коли ви перебуваєте в школі) і з 16 до 19 години (час найбільш оптимальний для виконання домашніх завдань). Не рекомендується ніч напередодні відповідального уроку цілком відводити під зубріння, адже вранці голова повинна бути повною знань і залишатися ясною і світлою. Крім того, щоб навчальний матеріал ґрунтовно засвоївся, необхідно, щоб пройшло 6-8 годин після його вивчення. Тому вивчений вночі, перед іспитом, матеріал не встигає укластися в голові.

Як розвивати увагу

1. Привчайте себе уважно працювати в найрізноманітніших умовах і навіть у шумній і відволікаючій обстановці. Треба намагатися не помічати того, що заважає роботі.

2. Тренуйтеся одночасно спостерігати за декількома об"єктами. Робити це треба так, щоб загальне сприйняття кожного об"єкта збереглося досить добре, і в той же час увагу потрібно концентрувати на головному, виділяючи його із другорядного.

3. Тренуйтеся у переключенні уваги. Ці тренування повинні йти за трьома напрямками:- швидко переключати увагу з об"єкта на об"єкт;- виділяти найважливіші об"єкти за рахунок другорядних;- змінювати порядок переключення.

4. Частіше вдавайтесь до різних ігор: шахів, головоломок, спортивних ігор. Самі по собі вони не розвивають увагу. Це створює з їх допомогою ваше прагнення.

Як зайнятися самовихованням волі

1. Починати потрібно зі звички переборювати порівняно незначні труднощі, перешкоди.

2. Надзвичайно небезпечні будь-які “самовиправдання”. Це неправда не тільки для інших, але й для самого себе.

3. Окрему мету необхідно дробити на етапи, намічати найближчі перешкоди, досягнення яких створює умови для наближення до кінцевої мети.

4.Систематичне заняття спортом, уміння перемагати труднощі при заняттях фізичною культурою – тренування не тільки м"язів, але і волі.

Вправи на формування вольових звичок

“На вулиці”. Вийшовши з дому, поставте перед собою завдання повернутися рівно через годину (похибка має становити не більше 2 хвилин). Ця вправа вимагає точного розрахунку часу. Установку на тривалість прогулянки можна варіювати від 30 хвилин до 2 годин.

“Підйом”. Після дзвінка будильника або слів мами: “Підйом”, порахувати до 35 і встати. Щодня зменшувати рахунок на 5 і через тиждень встати на рахунок “3”. Вправа вважається засвоєною, якщо три тижні поспіль ви встаєте без зривів на рахунок “3”.

“Фіззарядка”. Почати зарядку із 10 хвилин і довести ї до 17 хвилин. Починати зарядку рекомендується приблизно в один і той самий час. Вправа вважається засвоєною, якщо ви виконуєте її 3-4 тижні без зривів.

“Удар по стресу”

Ми не можемо завжди керувати тим, що з нами відбувається. Але ми можемо змінити своє ставлення до цього. Можна включити в своє життя наступні стратегії.

1. Виконуйте 3-5 раз на тиждень фізичні вправи хоча б по 30 хвилин.

2. Виливайте свій гнів за допомогою будь-якої фізичної праці (працюйте в огороді, бігайте, стрибайте, бийте боксерську грушу).

3. Використовуйте техніки релаксації (медитацію, глибоке дихання).

4. Дивіться комедійні фільми хоча б раз на тиждень.

5. Підтримуйте регулярний режим сну.

6. Не відкладайте виконання справ.

7. Хоча б раз на місяць пропонуйте допомогти іншим – це чудовий засіб від стресу.

8. Намагайтеся виконувати самі невідкладні справи на початку тижня.

9. Розмовляйте з іншими людьми. Система підтримки – один з найсильніших засобів, що захищають від надмірного стресу. Якщо ви знаходитеся під впливом сильного стресора, вам може допомогти спілкування з іншими людьми, у яких були в житті схожі ситуації.

10.Розвивайте оптимістичний погляд на життя. Можна вести щоденний журнал вдячностей. Напишіть п’ять речей, що сталися за день, за які ви вдячні. Ви здивуєтеся, як згадування цих маленьких сонячних моментів може забарвити навіть самий темний час вашого життя.

Кiлькiсть переглядiв: 595