Соціальний педагог КЗ "Дергачівський ліцей №3"

ХЛЯПАТУРА Анна Станіславівна

/Files/images/2024/DSC_0152.JPG

Соціальний педагог – це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту учнів закладу освіти та попередженні впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини.

Мета діяльностісоціального педагога – створення сприятливих умов для особистісного розвитку учня (фізичного, соціального, духовно-морального, інтелектуального), надання йому комплексної соціально-психолого-педагогічної допомоги у саморозвитку та самореалізації в процесі соціалізації, а також його захист у життєвому просторі.

Функції соціального педагога:

1) прогностична: прогнозування посилення негативних чи позитивних сторін соціальної ситуації;

2) консультативна: рекомендації учням, батькам, вчителям, молодіжним об’єднанням з питань розв’язання конфліктів та проблемних ситуацій;

3) захисна: захист прав дітей, представлення їх інтересів в різноманітних інстанціях;

4) профілактична: запобігання негативним проявам в учнівському середовищі, пропаганда ЗСЖ;

5) соціально-перетворювальна: соціально-педагогічний захист соціально незахищених категорій дітей, сприяння професійному самовизначенню;

6) організаційна: координація взаємодії всіх суб’єктів виховання, сприяння участі дітей у науковій, технічній, художній творчості.

Діяльність соціального педагога в закладі освіти передбачає створення умов для успішної соціалізації та адаптації дитини, як процесу набуття нею соціальної компетентності, формування і ствердження її як особистості, входження в активне громадське життя; сприяння розвитку освітніх, інтелектуальних, загальних, спеціальних та соціальних здібностей учнів, формуванню їх мотивації до освітньої діяльності; консультування й допомогу у вирішенні проблем щодо розвитку, виховання і навчання.

Особливої уваги і турботи соціального педагога вимагають діти, які мають певні соціальні проблеми: проблеми в міжособистісному спілкуванні, низьку успішність, важкі соціальні умови, слабке здоров’я тощо. Адже за певного збігу обставин ці проблеми можуть накопичитися, загостритися і дитина в силу обмеженості досвіду і соціальних компетентностей не зможе впоратися з ними самостійно. Щоб цього не сталося, соціальний педагог проводить з дітьми активну соціальну роботу; працює над розвитком пізнавальної сфери, формує навчальну мотивацію, розвиває психічні процеси.

Також соціально-педагогічна діяльність спрямована на розвиток емоційної сфери, формування культури почуттів, тобто вмінню замінити негативні емоції позитивними, моральними, етичними, інтелектуальними почуттями.

Питання, з якими можна звертатися до соціального педагога:

1) охорона і захист прав та інтересів дітей;

2) вивчення особливостей особистості учня, соціальної ситуації розвитку та умов життєдіяльності;

3) вияв інтересів та потреб, проблем і труднощів дітей та підлітків;

4) створення атмосфери психологічного комфорту для учнів у навчальній та позанавчальній діяльності;

5) попередження конфліктів в учнівських колективах;

6) орієнтація учнів на здоровий спосіб життя;

7) профілактика правопорушень серед неповнолітніх, проявів булінгу, насильства та інших негативних явищ;

8) організація та координація різних видів позанавчальної діяльності дітей і підлітків;

9) допомога у професійному самовизначенні;

10) взаємодія з педагогами, психологами, батьками або опікунами для надання допомоги учням.

Звернутися, за консультацією або ж з запитом до соціального педагога, Ви можете, написавши лист на вказану електронну адресу: annakhlyapatura@gmail.com.

Звіт про роботу соціального Хляпатура А.С. щодо попередження злочинності, правопорушень, насильства, булінгу та інших негативних проявів протягом 2023-2024 навчального року
Кiлькiсть переглядiв: 7